-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49785 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا در دعا نسبت به پيامبر مي گوئيم و تقبل شفاعته و ارفع درجته
كمال مطلق و نهايي فقط براي خداوند عالم است و هركس در هر حدي كه باشد، نسبت به خدا ناقص است و جاي ترقي و كمال به درجه بالاتر را دارد. بنابراين گرچه وجود مبارك پيامبراكرم(ص) اشرف موجودات است و هيچ كس از افراد بشر -چه در گذشته و چه در حال و آينده- درجه و مقام او را نداشته و ندارد؛ اما در مقايسه با خداي عالم بازهم جاي كمال دارد. باتوجه به اين نكته دعا و طلب ترفيع درجه براي آن بزرگوار اشكال ندارد؛ علاوه بر اين كه دعاي ما براي پيامبر(ص) و معصومين(ع) نفع آن به خودمان برمي گردد. علامه طباطبايي در اين زمينه فرموده اند: مَثَل دعاهايي كه ما نسبت به پيامبر(ص) و معصومين(ع) مي كنيم مثل باغباني است كه باغي را حفاظت مي كند ولي خودش مالك آن باغ نيست. حال اگر در روز عيدي صاحب باغ به آن جا آمد و باغبان يك دسته از گل هاي آن باغ را به صاحب باغ هديه كرد، او چيزي از خودش به صاحب باغ نداده است و منتي بر وي ندارد؛ چون گل هاي باغ او را به خودش داده ولي با اين كار موجبات تقرب و محبت بيشتر ارباب و صاحب باغ را فراهم كرده است ما نيز هر چه داريم از پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) داريم و به بركت آنان هدايت شده ايم و راه دعا و نيايش را آموخته ايم ازاين رو اگر از آنچه به ما داده اند چيزي به آنها هديه كرديم و براي آنان از خدا طلب ترفيع درجه نموديم، در واقع نفعش به خودمان مي رسد؛ چون باعث تقرب به آنها و جلب محبت بيشتر به آنان مي شود. از طرفي خداوند در سوره «والضحي» وعده كرده كه او را راضي كند و اين به شفاعت تفسير شده است؛ اما نسبت به ما چنين قولي نداده كه حتماً مشمول شفاعت شويم بلكه بايد به وسيله اعمال صالح و دعا و نيايش، از خداوند بخواهيم كه شفاعتش را نصيب ما بفرمايد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.